Er Jeres faxmaskiner i overensstemmelse med gældende regler og industribestemmelser?
Ved du hvem der har adgang til Jeres papir fax under alle trin i forløbet af leveringen?
Indeholder Jeres fax sensitiv person- eller kundeinformation, som f.eks. pas- eller kørekortnummer, personnummer, kreditkortnummer eller forsikringsinformation?

I dag interesserer kunder og individuelle personer sig for fortrolighed og tyveri af identifikationer - og ikke uden årsag.
Havner de forkerte informationer i de forkerte hænder kan det koste ikke ubetydelige tab. Derfor er det naturligt, at man sikrer sig at virksomhedens dokumenter behandles sikkert såvel inden for virksomheden som udenfor.

Faxservere er udstyret med sikkerhedsfunktioner, således at private informationer såvel som dataintigritet tilsikres. Samtidig foreligger der et revisionssikkert spor der fortæller hvem der har været i kontakt med det pågældende dokument. Lovbundne regler som f.eks. Sarbanes-Oxley (SOX), der dikterer hvordan man laver forretning er også tilgodeset i sikkerheden der anvendes i den nyeste faxserver-teknologi.
"Selv om sikker kommunikation i mange virksomheder repræsenterer mange penge kan det være svært at få skabt interesse for fax indenfor IT-organisationen.

Hvad vil IT helst anvende tid på, hvis de selv kan vælge: support af faxmaskiner eller et strategisk projekt?
Hvor meget tid bruger IT på telefoni i forbindelse med support af fax, herunder PBX opgraderinger, dedikerede telefonlinier og faxmodemenr?
Vil det være en fordel for virksomheden at integrere funktioner til dokumentlevering i samspil med den IT infrastruktur, der allerede er investeret i?

IT afdelingen har ofte deres hænder fyldt med strategisk infrastruktur planlægning og implementering. Det at få en telefax til at virke og udføre vedligeholdelsesarbejde på flere enheder kan være spild af tid. Med faxserveren får man central administration, hvilket gør det at tilføje en bruger eller udføre fejlbehandling til en central proces.